Sunday 28 December 2008

Salam Maal Hijrah 1430

Islamic Greeting Card by Alhabib. Visit al-habib.tripod.com for more greeting cards like this!

1 Muharam detik permulaan
Perkiraan tahun Islam hijrah
Perpindahan Nabi dan umat Islam
Dari kota Mekah ke kota Madinah

Atas keyakinan dan iman yang teguh
Kaum muhajirin dan ansar bersatu
Rela berkorban harta dan nyawa
Demi menegakkan Islam tercinta

Hijrah itu pengorbanan
Hijrah itu perjuangan
Hijrah itu persaudaraan
Hijrah membentuk perpaduan

Oleh itu mari semua
Kita sambut maal hijrah
Tekadkan semangat tegakkan syiar Islam
Untuk sepanjang zaman

Itulah lagu yang mesti dinyanyikan dalam pertandingan nasyid masa sekolah rendah dulu. Teringat pulak zaman kanak2 yang sungguh menyeronokkan. Dengan bersemangat, aku selaku solo nasyid cuba menyampaikan yang terbaik walaupun x pernah dapat nombor 1 (bukan sebab suara aku yang x sedap, tapi team aku yang x bagus. heheh). Begitulah aku menyambut tahun baru dulu.

Tahun ini sedikit berbeza. Aku, Abi dan Balqis sama mengaminkan doa akhir dan awal tahun yang dibacakan imam di masjid belakang umah kami. Azam tahun baru xde yang spesifik. InsyaALLAH akan berusaha sedaya upaya agar hari ini lebih baik dari semalam.

No comments:

 
Copyright @ 2008 Kembara Di Bumi Tuhan: Salam Maal Hijrah 1430 | Original Template: Uno Design Studio | Modified By: iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top