Friday 9 January 2009

Back to School

Assalamualaikum...

Cuti sekolah telah berakhir. Setelah 4 bulan lebih aku berstatus fulltime housewife, akhirnya aku kembali ke sekolah untuk bertugas seperti biasa. Maklumla dah lama sangat bercuti, nak kena panaskan enjin pun amik masa yang lama gak. Mood untuk bekerja perlu dikembalikan. Tugas2 penting banyak menantiku di sekolah.

Hari pertama persekolahan, berat rasa hati nak meninggalkan puteri kesayanganku. Balqis aku tinggalkan kepada mak sedara suamiku tidak jauh dari umah kami. Macam2 perasaan datang. Takut Balqis menangis, takut dia x nak minum susu yang kubekalkan, takut macam2. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar.

Pulang dari sekolah aku terus mengambil Balqis. Kata Che De, Balqis budak baik, x meragam pun. Emm lega rasanya. Tapi dia kurang menyusu. Tak habis pun susu yang aku bekalkan tu. Mungkin dia lebih selesa menyusu direct dengan uminya daripada menyusu dengan botol. Kesian Balqis...makin kurus la dia nanti.

Harapanku semoga Balqis selesa dengan rutin barunya.

No comments:

 
Copyright @ 2008 Kembara Di Bumi Tuhan: Back to School | Original Template: Uno Design Studio | Modified By: iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top