Sunday 24 January 2010

Birthday & Abortion

Assalamualaikum...

Hari ni genap usiaku 29 tahun. Dan tahun ini merupakan tahun terakhir aku berstatus 20-an. Tahun depan dh jd 30-an. Emm dah tua nampaknya. Tp masih berasa muda. heheh! Terima kasih kepada semua yang dah wish aku dari semalam. Anak2 murid, teman2 dan juga suami tersayang. Yang sedihnya Balqis je yang x wish umi. Uwaa sedihnya. Bila Balqis nak pandai cakap ni?

Kelmarin pula lain ceritanya. Aku keguguran! Sebelum ke sekolah aku dapati ada darah yang keluar tapi aku x merasa sakit. So pergi sekolah cam biasa. Masa Balqis dulu pernak jugak jadi camni, ingat xde pape la. Tengahari makin banyak plak yang keluar. Atas nasihat kawan2 aku ke klinik lepas balik sekolah.Ditemani suami, kami ke klinik ummi. Macam biasa la klinik panel x rasmi. Selepas di scan, dah xde apa2 dalam rahimku. Complete abortion. X payah cuci, x perlu berpantang.

Nampaknya belum rezki Balqis nak jadi kak long. Xpela dik, status anak tunggal umi dan abi masih kekal lagi buat masa ni. Kata tok, tunggu Balqis boleh berlari dulu, baru dapat adik. So kalau adik nak jadi kakak, kena la berlari cepat ye.

6 comments:

NuE said...

Another ujian untuk insan terpilih mcm mu Jue...apa2 pon...InsyaAllah akan ada rezeki lagi tu nnt ye...Sorry...lambat wish..happy blated bday Jue....heheheheh...xde Facebook ke...join lah....hehehhee

nasikerabupetro said...

Astaghfirullahal 'azim....

Kenapa ni Jue?
Stress sangat ke?Huhu...

Takpe la, insyaAllah ada hikmahnya tu.
Pasni, hati-hati la k...

hidayah said...

Salam... Happy belated birthday to jue.. same lah umur kite skrg. birthday ida dah lepas 11 jan baru2 ni.

takziah atas kehilangan..takpe, rezeki Allah itu Maha Luas. Apepun, jaga kesihatan even tak perlu pantang. Suh zaidan wat keje umah dan masak yee... :)

ummubalqis said...

xdela stress pun. maybe sebab banyak sgt naik turun tangga. kelas banyak kat tingkat 4. bilik guru tingkat 3. blok lain2. memang penat sikit. xpela belum rezki lagi nak tambah ahli. sedih gak tapi redha jela. DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk hambaNya

NuE said...

Jue,,kek besday????hehehheheheh.....nnt aku tunjuk kat kdai leh ke???hik hik hik ala...dah belated....besday aku pon xde org bg kek hukhuk huk huk

* ainul AB * said...

Takziah atas kehilangan tu June...

 
Copyright @ 2008 Kembara Di Bumi Tuhan: Birthday & Abortion | Original Template: Uno Design Studio | Modified By: iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top