Sunday 27 September 2009

1 Hari di Hari Raya

Assalamualaikum w.b.t

Rasanya masih belum terlewat lagi untuk aku mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua. Semoga Ramadhan yang berlalu memberikan sejuta kebaikan untuk kita dalam meneruskan kembara di bumi Tuhan ini.

Tahun ni giliran beraya di rumah keluargaku. Sebenarnya dua2 rumah kami beraya sebab jarak antara rumah ibuku dan mertua tidaklah jauh. Besut ke Setiu mengambil masa lebih kurang 40 minit je. Raya pertama kami habiskan dengan menziarahi sanak saudara di Besut. Penat rasanya berjalan. Penat jugak makan macam2. Kebanyakan rumah yang kami kunjungi menghidangkan air "gas" yang membuatkan perut aku kembung. Takde pun rumah yang menghidangkan ribena. emm Nampaknya iklan ribena masih belum berjaya. Agaknya model yang digunakan kurang menarik perhatian. Jangan marah ye Maria. heheh!

Raya pertama bersama Tokma dan Tok Ayah



malamnya ada barbeque ank beranak plak


Balqis beraya lagi


Masa raya tahun lepas, umur Balqis baru 36 hari. So tak pergi berjalan sangat la. Tahun ni BAlqis dah setahun. Memang tak sempat nak tido Balqis. Duk ikut umi dan abi ke hulu ke hilir pergi beraya. Pagi raya pertama, Balqis sempat berbaju kurung sekejap. Tapi oleh kerana kain yang dibuat agak kecik pinggangnya, maka Balqis terpaksa tukar baju. Lagipun kalau pakai kain ni Balqis susah nak tunjukkan "gimnastik" dia.

Bab duit raya yang paling best. Tahun lepas duit Balqis mencecah 2k. Mungkin sebab raya ke-2 tu buat akikah dia kat kampung. Duit Balqis umi dah laburkan dalam koperasi HPA. InsyaALLAH, berkat pelaburan adik dalam tu. Tahun ni duit raya Balqis dah RM300 lebih. Ha..kepada sape2 yang belum dan berhajat nak bagi duit raya pada BAlqis tu cepat2 la ye. Kepada yang jauh dan x boleh nak jumpa ngan Balqis, boleh masukkan ke akaun umi dia dulu. heheh!

raya ke-3 Balqis mandi sungai



majlis hari raya kelab fasi...pinjam kopiah syamil aiman

......................................................................................................................................................................

P/s : hari ni dah 10 syawal. so kepada sape2 yang belum stat pose 6 (termasukla aku) cepat2 la kita lumba ye. Jom bang kita pose sama:-)

4 comments:

NuE said...

NAK KE RESEPI SIAKAP STIM TU...?NNT AKU EMAIL...EIK..

Puan Sue said...

salam balqis dan ummuha..
adik suka mandi sungai ke? dah besar anak dara jun..

amdang81 said...

lepas balik dari Bagan Pinang ni kita puasa ek..

* ainul AB * said...

Wow, duit raye Balqis RM2k... dasyattt. Rezeki si kecil. Selamat hari raye june, maaf zahir batin ye.

 
Copyright @ 2008 Kembara Di Bumi Tuhan: 1 Hari di Hari Raya | Original Template: Uno Design Studio | Modified By: iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top