Wednesday 4 March 2009

Touch n Go

Antara Pegang Awek & Pegang Anjing

Mari sama-sama kita ikuti dialog antara dua sahabat ini...

LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : eh? kenapa?

ANJING: aku lalu tepi dua orang manusia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!".

LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun di samak.

ANJING: Wah.. ayat ko memang power la... manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"

..........................................................................................................................................................................

catatan: aku selalu rasa hot bila terpandang anak muridku yang bertepuk tampar laki pompuan. patut ke aku marah budak2 tu depan kwn2 dia? aku pun xtau cmne cara terbaik...

4 comments:

amdang81 said...

Patut la Umi tak pernah pun ajak abang jumpa sebelum kahwin dulu.. Rupanya takut abang terpegang tangan rupanya. Hehehe

ummubalqis said...

apa-apa aje la abi ni

Unknown said...

jue, akhir zaman nih ramai org tak suka kita tegur2 nih...itu lah hakikatnya.cuma kita kena kuat dan tekad. jika tak mampu. cukuplah dgn benci dgn hati. kan?

ummubalqis said...

tul la tu tikah. tapi sampai bila kita nak duk tahap selemah2 iman kan? sumenya bergantung pd iman masing2

 
Copyright @ 2008 Kembara Di Bumi Tuhan: Touch n Go | Original Template: Uno Design Studio | Modified By: iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top